jueves, 15 de mayo de 2014

Parlem?


Hola a tots i a totes!

Avui us vull parlar d’una rutina que m’ha encantat i que es fa al centre on estic de pràctiques. Bé, ens trobem al dia 21 d’aquestes i aquesta activitat és el primer dia que he pogut veure-la. Es tracta del moment d’expressió lingüística.

A l’aula en què estic diàriament (infants de 2 anys i mig a 3), hi ha diversos nens de diverses procedències. En concret: dos marroquins que són bessons, un argentí, un nen de Paraguai i diversos nens de parla castellana a casa. És per això que el tutor, encara que els hi parli diàriament en català i els nens l’entenen perfectament, dedica un dia a la setmana d’expressió lingüística pura per a augmentar el lèxic dels nens que, en sortir de l’escoleta, no segueixen parlant el català.

En aquesta ocasió ho ha fet d’una forma molt original que ha captat l’atenció dels infants durant tota l’estona que hi ha dedicat; de fet, els infants després del pati han demanat més estona d’activitat en comptes de conte abans de la relaxació.

L’activitat constava del següent: el tutor de l’aula ha anat a buscar el teatre de titelles del racó de titelles del centre i ha portat un parell de titelles diferents com la caputxeta vermella, un ocell, la “Lulila dels “Lunnis””, etc. A més a més, ha penjat diverses fotografies a una paret a l’abast dels infants on apareixien objectes, menjars, vehicles, etc. Ha anat agafant un a un als personatges i mentre contava petits contes feia que “la titella” demanés a un infant en concret cada cop que li portés una fotografia d’allò que li demanava. Un cop l’infant atracava la fotografia al teatre de titelles feia verbalitzar la paraula de forma individual i després a tot el grup a l’hora.

M’ha semblat una molt bona idea per a treballar l’expressió lingüística, una forma diferent que capta fàcilment l’atenció dels infants i potencia el lèxic d’aquestos.

És per això que les etiquetes de les competències d’avui són: RUTINES, ja que parlem d’una activitat que es fa com a rutina amb el grup (normalment els dilluns); i ESTRATÈGIES COMUNICATIVES, ja que treballem expressió lingüística per a potenciar la parla dels infants del grup.

Un deixo un parell d’imatges que vaig fer durant l’activitat per a què un faceu una idea de l’originalitat d’aquesta activitat.

Col.locació de les imatges a l'abast dels infants.
 
 
Preparació del teatre de titelles davant l'assemblea per a l'activitat.


 Fins un altre dia!

Patricia Pinar Roig

☺♥♪
____
BIBLIOGRAFIA:
- Imatges d'elaboració propia.
 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario