jueves, 17 de abril de 2014

Un poc d'ordre!


Aquesta entrada serà una mica el resum de la meva reflexió sobre l’anàlisi del meu centre de pràctiques. L’organització del centre ha set el tema que he escollit reflexionar perquè pel que he vist és una de les millors qualitats de “Es fameliar”.

Alguns ja saben que abans de començar les pràctiques en aquest centre, tenia una mica de incertesa, ja que al ser les primeres pràctiques que realitzem no es sabia que anava a trobar-me, no tenia experiència, etc., i per això potser tenia unes expectatives més bé baixes, pensant que moltes coses que hem donant de metodologia o de tracte amb els infants no s’esdevindrien mai, que és tot una utopia. Però com ja haureu observat amb les meves entrades, l’organització de gairebé tot el que hi ha al centre fa que aquest faci una tasca pedagògica perfecta.

El fet que aquest centre tingui una mica de “mala” fama degut a que no es molt conegut, ha fet que molta gent pensi que es de caire assistencial i no educatiu. Com ja he esmentat anteriorment això no és la realitat i des de la meva observació en les pràctiques puc dir que es un centre amb una finalitat totalment educativa, tenint projectes educatius per a cada nivell, amb les seves corresponents programacions d’aula les quals estan preparades al principi de curs per a poder realitzar-les i tenir-les a punt al llarg del curs escolar.

En lo referent al tracte als infants, tot l’equip docent es basa en una mirada activa amb els seus alumnes, deixant-los experimentar i desenvolupar-se per ells mateixos, sent un punt de recolzament i no els que guien les accions dels infants, per tant, el seu paper es de orientadors cap un bon aprenentatge, respectant els diferents ritmes dels infants i recolzant-se entre ells per a poder a dur a terme les diferents pràctiques. És cert que quan l’activitat té un objectiu concret, el rol del mestre queda més marcat per tal que l’activitat programada surti com s’ha planejat.

Per altra banda, i sent un punt molt important, està el fet dels recursos econòmics els quals no són molts, ja que des de la Conselleria no reben molta ajuda. Encara així, han aconseguit optimitzar-los mitjançant la realització de moltes activitats i administrant els materials de manera assequible però productiva. La cooperació de les famílies també ha fet això possible. En lo referent a la relació amb aquestes, tinc que dir que és molt bona ja que tal com s’ha esmentat molts cops a classe, la participació i implicació de les famílies es vital per a dur una continuïtat en el desenvolupament dels infants.

L’organització de l’espai, es un dels punts que per a mi te més mancances, com ja us haureu adonat en l’entrada anterior, necessiten o bé una sala de psicomotricitat més gran, o bé més recursos humans per a què tots puguin fer aquesta activitat.

Pel que fa a l’organització de l’equip docent, durant la cinquena setmana la directora es va reunir amb mi per tal d’explicar-me com portaven a terme tota la documentació anual del centre. Per tant, he de dir que encara que sabia que és i que ha de contemplar cada document (PEC, PAT, PAD, PGA, ROF, PLC, etc.), no sabia que anualment la Conselleria treu un llistat de mínims que ha de contemplar la documentació i, a partir d’aquest llistat, es modifiquen els existents o es confeccionen els nous. Amb aquest punt també aprofita per explicar-me dues coses importants: el protocol d’evacuació del centre en cas d’incendi i l’excepció que es realitza amb el centre amb l’entrega de les memòries, ja que aquestes les demanen per a setembre i el centre romana obert fins agost, per tant tenen una mica més de temps per entregar-les. És d’agrair això, no ho fan amb tothom, ja sabeu per on vaig...

Així que bé, amb aquesta entrada vull reflectir les etiquetes de les competències de ORGANITZACIÓ DE CENTRE i CONVIVÈNCIA. L’organització de centre perquè crec que amb la bona gestió que fa dels recursos i les meravelles que fan amb quasi res, és d’admirar la tasca docent impecables que realitzen al meu parer. A més a més, comentant amb altres companyes que estan de pràctiques també, he pogut comparar que la organització que tenen amb el personal és primordial per a una bona convivència. És per aquest motiu pel qual he escollit la competència de convivència, perquè crec que no només s’han d’organitzar horaris i espais, si no personal docent i materials, i més si aquests escassegen. A més a més, la xerrada que vaig tenir amb la directora, em va servir per conèixer el protocol d’evacuació, fet que afavoreix i assegura la convivència (a més de la supervivència).

I aquí parem avui, que s’ha fet llarg i tard i potser per la pròxima no us veig.

Aprofito per deixar-vos l’enllaç d’un bloc molt interessant, el de la Dàmaris Gelabert, que potser us serveix de gran ajuda per ensenyar i aprendre. També té cançons de bressol precioses per als vostres moments de relaxació i descans. Nosaltres les posem a l’escoleta i ajuden a relaxar als nens d’una forma increïble, afavorint la convivència a l’aula, feu-me cas...
 
http://damarisgelabert.com/wordpress/

Punxeu per anar al BLOC!
Us deixo també una de les canços que més m'agrada "EL NÚVOL DE LA SON"

 
Una abraçada forta!

Patricia Pinar Roig
☺♥♪

____
BIBLIOGRAFIA:
- Imatge extreta de la següent pàgina web: http://www.amazon.es/El-N%C3%BAvol-Son-Instrumental/dp/B008YVPAKM
- Enllaç al bloc de Dàmaris Gelabert: http://damarisgelabert.com/wordpress/
- Enllaç a la cançó "El núvol de la son": http://www.ritmic.com/damaris-gelabert-1339751/el-nuvol-son-12115559.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario