miércoles, 16 de abril de 2014

Explosions de colors i rialles.


Ens trobem al quart dia de pràctiques, avui anem a preparar la disfressa per a carnestoltes. El nivell tres A i B ens disfressem de pintors. Al meu company i a mi es pregunten si volem ajudar a preparar l’activitat i acceptem de bona gana.

L’activitat sembla senzilla però amb el que es tracta de fer, pot semblar una idea fora de les expectatives d’un docent que vulgui tenir el grup i l’activitat controlats en tot moment.

Els tutors de cada grup han demanat a les famílies que portin una camisa blanca vella per als infants. Això farà de bata dels pintors. I clar, com a bons pintors, la bata sol estar bruta de pintura i això és el que anem a fer de la forma més divertida possible.

El meu company i jo anem amb tots els colors de pintura que trobem cap a la bugaderia i comencem a fer experiments. Mesclem i mesclem colors dins de pots de “spray” amb una mica d’aigua per tal de fer la pintura més líquida i que no hi hagi problemes a l’hora de fer l’activitat.

Un cop hem creat colors i hem emplenat pots, anem cap al pati, i amb enganxat cordes als arbres fem una xarxa de camises penjades a punt d’embrutar d’art. Disposem els pots amb colors davant d’aquestes, a terra, creant un escenari vistós i suggerent per als nens i nenes que arribaran en breus instants: les rialles estan assegurades.

Quan arriba el moment de començar a fer l’activitat, els infants es van trobar amb por de començar, les seves cares expressaven clarament la idea de “de debò ens deixeu embrutar i no ens castigareu?”. I no és per menys, l’activitat consistia en embrutar de pintura aquelles camises blanques i impol·lutes que els pares els hi havíen deixat. Tot un espectacle per als sentits.

Ens vàrem sentir molt còmodes preparant l’activitat i ajudant als infants a dur-la a terme i el resultat va ser espectacular. Veure la satisfacció dels nens i nenes en “destrossar” una cosa dels adults de la forma en què volguessin i sense pensar el possibles represàlies et da adonar-te que, de tant en tant, et fa sentir molt be trencar les normes i “portar-te malament” per passar una bona estona.

Música, color, rialles i joc en un escenari natural per preparar una festa de disfresses, que hi ha millor? Bé sí, potser que existís la màgia i no s’hagués de recollir i rentar tot després de la explosió de color... però de veritat que veient lo bé que s’ho varen passar, això és en el que menys penses quan acabes.

És per això que les etiquetes de les competències assolides en aquesta entrada són COL·LABORACIÓ i ACTITUD ÈTICA DOCENT. Col·laboració penso que està clar, vàrem ajudar als tutors a preparar l’activitat que havien pensat ells mateixos per als infants. L’actitud ètica docent la marco perquè, com he dit, penso que de tant en tant els infants agraeixen que se’ls deixi trencar les normes, que els límits no estiguin tant marcats i encara que l’actitud ètica del docent sigui establir unes pautes de comportament i convivència, quan aquestes es treuen per un instant es poden veure potencialitats ocultes dels nens que, durant el dia a dia, poden quedar mitjanament eclipsades per aquestes normes.

Aquí us deixo una imatge de com va quedar l’escenari que vàrem muntar per a l’activitat, ja voreu que us entraran ganes també de voler fer-ne una d’igual.
 
 
Espero que us hagi agradat la idea.
Una abraçada a tots!
Patricia Pinar Roig
☺♥♪
 ____
BIBLIOGRAFIA:
- Imatge d'el·laboració propia.
 
 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario