jueves, 17 de abril de 2014

Ella és la Bruixa...♫


Dia 10, primer dia des del començament de les pràctiques que portarem al grup durant més d’una activitat. Per tal de no angoixar-nos molt, ens donen els moments d’assemblea, esmorzar, rutines d’higiene, activitat de rondallística i sortida al pati. A partir del pati ja podíem tornar a respirar tranquils.

El meu company i jo ja sabíem que ens faríem càrrec del grup durant aquestes hores així que, com havíem de sincronitzar-nos per fer lles activitats alhora amb els dos grups, ens ho vam estar preparant durant dos dies.

Prepararem la rondalla de la “Bruixa”, del conte “Cantarelles a la llum de la nit” de Iolanda Bonet. A mi em semblava molt fàcil de contar, ja què casualment és el mateix conte que vàrem interpretar al musical de l’any passat amb el meu grup. Així que vàrem decidir que jo contaria la rondalla i el meu company guiaria l’activitat de pintar el dibuix, aquest cop amb retoladors. A més a més, li vaig ensenyar la cançó del meu musical al meu company i la vam interpretar conjuntament al final de la rondalla.

Bé, cal dir que la experiència va ser enriquidora. T’adones de la importància de saber organitzar-se i sincronitzar-se amb el mestre del mateix nivell si és que vols portar endavant un projecte compartit. A més a més, vàrem veure la dificultat que això suposa, ja que la diferència de mig any entre els infants del nivell tres A i B comporta una diferència abismal d’inversió de temps en les rutines. Mentre jo només havia de canviar tres bolquers i rentar mans, els meu company havia de canviar deu bolquers i rentar mans, és per això que, jo havia d’esperar a que estigués a punt per sortir proposant un joc als meus infants per no esperar asseguts durant quasi trenta minuts.

Després d’acabar amb les tasques que ens havien proposat, ens van fer una petita avaluació. Personalment em van dir que havia de projectar més la veu per a la següent vegada... i nosaltres que pensàvem que havia anat tot bé fins l’hora de pintar amb retoladors, on la falta d’experiència no ens va fer pensar en treure els colors més foscos que no permeten veure el dibuix i trenquen el paper quan els nens i nenes pinten amb tantes ganes. Això és un aspecte clau a millorar, bé...això i recordar que s’han de posar els taps dels retoladors de nou un cop no el fem servir més... J

Bé, bromes a part, ens vàrem sentir molt còmodes, vàrem adonar-nos-en de coses que fins aquell moment no havíem tingut presents i els nens s’ho varen passar molt bé escoltant la rondalla, de fet, durant l’estona del pati, encara s’escoltava algun nen cantant la lletra de la cançó que els hi havíem preparat. “Ella es la bruixa...ella es la bruixa...” es sentia pel pati una veueta cantar...

Ara, també he de dir que ens van gravar en vídeo fent-ho i a final de curs totes les famílies de “La caseta de xocolata” i “Els aneguets lleigs” tindran un recordatori del que això va ser.

Finalment, us deixo les etiquetes de competències que vull marcar avui i que per mi han set: DISSENY i TREBALL COL·LABORATIU. En primer lloc, disseny l’he escollit perquè entre el meu company i jo vàrem dissenyar com faríem la rondallística, l’activitat de pintura i com ens sincronitzaríem fins l’hora en què els nostres tutors reprenguessin de nou el control. El treball col·laboratiu la he escollit perquè penso que és la competència que més he dut a terme amb aquesta activitat i la seva preparació. A més a més, no només hem col·laborat el meu company i jo, si no que penso que també he col·laborat amb els propis tutors, ja què el projecte de rondallística l’han pensat ells i nosaltres hem volgut aportar el nostre gra de sorra per fer-ho amb conjuntament.

I això és tot per avui... us deixo una imatge del conte de Iolanda Bonet, a la que des d’aquí li envio una gran abraçada i li dono les gràcies per aquesta meravella de conte. La imatge és de la plana de la bruixa, ja que és la que vam contar nosaltres... espero que us agradi.

 
Una abraçada!!
Patricia Pinar Roig
☺♥♪

____
BIBLIOGRAFIA:
- Imatge d’elaboració pròpia extreta del conte de Iolanda Bonet i Marí “Cantarelles a la llum de la nit”. Editorial Mediterrània-Eivissa. Premi de Narrativa Infantil Ciutat d’Eivissa 1996.

No hay comentarios:

Publicar un comentario